https://scrapydo2.wordpress.com/2016/01/21/toeka-tokkel-no-3-eerste-soen

‘n Geliefde en beskermde kind was ek – bygevolg ook nog kind nadat my maats reeds begin ontluik het. Toe word ek na my maatjie se ouer boetie se garage-partytjie genooi. Ek onthou nou nog die uitrusting wat ek gedra het: dit was net na die era van die uitskop-onderrokke (swierige netvalle wat met suikerwater gestywe aan die wasgoeddraad droogdrup) en die blombont, geplooide rompie het vaartbelyn tot onder die knie gehang. Daarby was daar ‘n beige bloesie met ‘n breë gordel wat met ‘n bruin plastiekgespe vasgemaak het. Ons het nie gedans nie maar speletjies gespeel en toe ek op ‘n stadium moes “boete doen” omdat ek verloor het, het die boetie my vasgegryp en kaplaks! daar voor almal gesoen. Ek het my so bitterlik geskaam…
Nog ‘n vroeër soen was die een van my plaasnefie agter die hooimied – bewys dat die storie van neefs en niggies wat op mekaar oefen (soms) waar is!
Maar “my eerste soen”, die ware Jakob, was van ‘n jong mediese student wat ek genooi het om aan die einde van my st. 9-jaar saam met my Matriekafskeid toe te gaan. Ons het naby mekaar gewoon en in wintervakansies het my ouers by sy ouers ‘n rondawel by Scottburgh aan die Natalse Suidkus gehuur, waar die jongklomp daglank gekuier en gespeel het. Ek onthou my uitrusting: ‘n bleek-pienk organza-droom. Hy het my met sy DKW-tjie kom oplaai. Aan die einde van die aand het hy voor ons tuinhekkie geparkeer en my met mening vasgevat in ‘n lang, laaang “French kiss”. Ag, ek was hopeloos te onervare vir hom. In die kombuis het my mammie my een kyk gegee en toe saggies gevra: “Het hy jou gesoen?” Ek kon net stomweg knik. Haar sagte, woordelose begrip was kosbaar.
Op universiteit het hy nog soms vir my kom kuier, my ‘n keer of wat uitgeneem, maar ek was steeds nie gesofistikeerd genoeg vir hom nie, al het ek innig baie van hom gehou.
Toe sterf hierdie liewe, mooie jong man met die belofteryke toekoms in sy vierdejaar in ‘n motorongeluk, op pad huis toe van sy verloofde se ouers af. Skielik was ek met die dood gekonfronteer, met smart en sinloosheid. Tot vandag toe nog dra ek hom in my hart.

